1. Blog
  2. Z cyklu: Naprawa iPhone – najczęstsze usterki część 1

Z cyklu: Naprawa iPhone – najczęstsze usterki część 1

iPhone uchodzi za flagowy produkt firmy Apple. Elegancki dizajn, przejrzysty interfejs czy zamknięty ekosystem – to tylko niektóre z powodów, dla których sprzęt amerykańskiej firmy uchodzi za kultowy. Ogromna popularność nie wyklucza jednak mankamentów, a tych w iPhone’ach doszukać można się całkiem sporo. Oprócz oczywistych zagrożeń, takich jak podatność na zalanie czy pęknięcie szybki, nasz telefon może posiadać różnego rodzaju wady fabryczne. Sprawdź, jakie usterki najczęściej pojawiają się w poszczególnych modelach telefonów marki iPhone.

Najczęstsze usterki – iPhone 4/4S

iPhone 3G zrewolucjonizował rynek telefonów komórkowych. Multi-Touch, dostęp do e-maila i aplikacji, GPS czy szybki internet były rozwiązaniami przełomowymi, które szybko stały się nowym standardem. Poprzeczka dla iPhone’a 4 i 4S została więc zawieszona wysoko. Jednak mimo dobrych wyników sprzedażowych, to właśnie ten model uważa się za najczęściej wymagający serwisowania sprzęt Apple.

iPhone 4 to też pierwsza wersja, w której tylna obudowa wykonana została ze szkła. Większość napraw tego modelu iPhone’a dotyczy stłuczonej obudowy, bo ta może pęknąć nawet przy słabszym uderzeniu. Zarzuty budzi często również czas pracy baterii czy kłopoty z czujnikiem zbliżeniowym.

Znacznie poważniejszą i dużo bardziej uciążliwą usterką iPhone’a 4, jest gubienie zasięgu. Odpowiedzialna za to umieszczona w obudowie antena sprawia, że nieodpowiednie trzymanie telefonu powoduje zanikanie sygnału. Problem ten nie dotyczy natomiast iPhone’a 4S. Kolejna wersja może jednak zmagać się z defektem w postaci żółtawego obrazu, za co odpowiada wykorzystanie kleju. Z czasem kolor ten powinien zanikać, a wyświetlane treści prezentować normalnie.

Najczęstsze usterki – iPhone 5/5S

Wprowadzenie na rynek iPhone’a 5 wiązało się z wieloma kluczowymi zmianami. Za najważniejsze należy uznać zastąpienie szklanych plecków aluminiową – i jak się okazało – łatwo rysującą obudową oraz wykorzystanie czytnika linii papilarnych. Zwłaszcza ta druga innowacja wzbudziła kontrowersje, ponieważ część użytkowników narzeka na nieprawidłowe działanie funkcji.

Problemów dostarcza zacinający się ekran czy błędna kalibracja, powodująca np. fałszywe odczyty kompasu. Wadliwie działa również funkcja szybkiego przewijania, co znacząco rzutuje na płynność obsługi sprzętu i razi głównie podczas grania.

O ile tego rodzaju niedoróbki znosi aktualizacja oprogramowania, to naprawy w iPhonie 5 i 5S może już wymagać przegrzewająca się i mało wydajna bateria. Dla wersji 5S charakterystyczne są również defekty znane z poprzedniego modelu, np. zażółcony ekran.

Najczęstsze usterki – iPhone 6/6S

Ogrom napraw iPhone’a 6S, podobnie jak w poprzedniej wersji, związanych jest z baterią i jej małą wytrzymałością na niskie czy wysokie temperatury. Model z 2015 r. może mieć skłonność do wyłączania się, co stanowi wadę fabryczną. Wynika ona z nadmiernej ekspozycji baterii na powietrze w procesie produkcyjnym.

Awaryjny bywa również wyświetlacz, który zbyt słabo reaguje na dotyk. O wadliwym działaniu ekranu świadczy pojawiający się na nim szary pasek. Zazwyczaj objawy te mają podłoże konstrukcyjne, bo w iPhonie 6 został zmieniony sposób zabezpieczania płyty głównej. Mocowanie jest nietrwałe i wymaga naprawy, zwłaszcza że codzienne użytkowanie telefonu, pogłębia usterkę. Sama obudowa sprzętu uważana jest zresztą za podatną na wgniecenia i łatwą do uszkodzenia.

Na dotyk za słabo reaguje także przegrzewający się przycisk Home. Odpowiedzialny za to sterownik często musi być wymieniony. Wśród zgłaszanych problemów pojawia się też nieprawidłowe działanie głośników, powodujące zniekształcenia dźwięków.

Naprawa iPhone 4/4S, 5/5S i 6/6S

Wymienione powyżej modele marki iPhone, należą do starszych modeli telefonów, ale wciąż cieszą się dużą popularnością i utrzymują swoją wartość. Korzystnie wypadają także w kwestii rozwiązań technologicznych, nie pozostając w tyle w kategoriach funkcjonalności czy intuicyjności. W przypadku awarii, której nie rozwiąże aktualizacja systemu, warto zatem zawalczyć o nasze urządzenie i zanieść je do serwisu.

Gdzie można naprawić wcześniejsze generacje iPhone’ów? Modeli 4/4S, 5/5S i 6/6S nie kupimy już w oficjalnym sklepie Apple. iPhony 4, 4S i 5 zostały zresztą wycofane w USA, a w pozostałej części świata uznaje się je za sprzęt poza okresem wsparcia. Dla użytkownika oznacza to, że nie może on liczyć na naprawę przez Apple. W tej sytuacji należy zadbać, żeby nasz iPhone bez gwarancji trafił w ręce specjalistów. Rozwiązaniem jest skorzystanie z usług profesjonalnych serwisów, gdzie fachowcy nie tylko pozbędą się awarii nawet w starszych urządzeniach kultowej marki, ale również udzielą gwarancji na naprawę.

Chcesz wiedzieć więcej o naprawach wszystkich modeli iPhone'ów? Przeczytaj: Z cyklu: Naprawa iPhone – najczęstsze usterki część 2

Potrzebujesz pomocy specjalistów w naprawie swojego iPhone'a? Skontaktuj się z nami a my znajdziemy najlepsze rozwiązanie.

Powrót Następny wpis