1. Blog
  2. Z cyklu: Naprawa iPhone – najczęstsze usterki część 2

Z cyklu: Naprawa iPhone – najczęstsze usterki część 2

W 2017 r. świętowaliśmy 10-lecie iPhone’ów. Przez ponad dekadę obecności na rynku telefonów komórkowych, Apple udało się sporo namieszać i jeszcze więcej pozmieniać. Testowano różne obudowy, wyświetlacze oraz dążono do jak najpełniejszej personalizacji, jednak kolejne modele dostarczały tylu innowacji, co i problemów.

Pisaliśmy już o tym, jakie usterki najczęściej pojawiają się w przypadku iPhone’a 4/4S, 5/5S i 6/6S. Słaba bateria czy zacinający się ekran to tylko niektóre z niedogodności, na jakie narażeni są ich użytkownicy. Wydawać by się mogło, że najnowsze, najbardziej zaawansowane technologicznie, ale też najdroższe telefony od firmy z Kalifornii będą pozbawione tych wad. Jak jest w rzeczywistości? Sprawdź, jakie usterki najczęściej pojawiają się w iPhonie 7, 8 oraz X.

Najczęstsze usterki – iPhone 7

W kontekście tego modelu powszechnie mówi się o trzech problemach: utrudnionym nawiązywaniu połączenia z siecią po wyjściu z trybu samolotowego, emitowaniu przez urządzenie charakterystycznego dźwięku i zapętlonym restarcie. Trudności w podłączeniu się do sieci powinno rozwiązać ponowne uruchomienie iPhone’a.

Natomiast jeżeli chodzi o tajemnicze dźwięki, firma Apple przyznała, że użytkownicy mogą słyszeć syczenie, gdy telefon działa na najwyższych obrotach. Podobne odgłosy pojawiają się również przy mocniejszym dociśnięciu sprzętu.

O wiele częściej pojawiają się jednak skargi na brak możliwości uruchomienia głośnika w trakcie rozmów. Ikona w tym i innych przypadkach ma pozostawać nieaktywna, co uniemożliwia m.in. nagrywanie notatek głosowych. Usterka jest szczególnie dokuczliwa, ponieważ powoduje zapętlony restart telefonu. Naprawa iPhone’a 7 polega na poprawie styków układu dźwiękowego.

Najczęstsze usterki – iPhone 8

Z samoistnym restartowaniem sprzętu mogą zmagać się również użytkownicy iPhone’a 8. Usterka wynika z wadliwego wykonania płyty głównej. Jak w każdym z modeli, problem ten dotyczy tylko określonych egzemplarzy, a o ile urządzenie nie nosi śladów zniszczeń mechanicznych, podlega wymianie przez Apple.

iPhone 8 wymaga naprawy także wtedy, gdy podczas ładowania dojdzie do rozszczelnienia telefonu, które polega na odklejaniu się ekranu od obudowy. Co ważne, awaria ta pojawia się również podczas korzystania z oryginalnych ładowarek od Apple, a odpowiedzialne za nią są puchnące baterie. Na ten problem należy zwrócić szczególną uwagę, ponieważ pęczniejąca bateria może doprowadzić nawet do samozapłonu urządzenia.

Najczęstsze usterki – iPhone X

iPhone X reklamowany był jako przełomowe urządzenie, naszpikowane nowinkami technologicznymi. Część z nich okazała się jednak zgubna – przykładem jest wyświetlacz OLED, który nie zawsze reaguje na dotyk i odmawia posłuszeństwa w niskich temperaturach. Problem ten związany jest z usterką podzespołów, dlatego w tym przypadku konieczna może być wymiana wyświetlacza.

Podobnie jak w telefonach innych marek wykorzystujących ten ekran, także w iPhonie może występować awaria związana z elektryką. Objawem tej usterki jest pionowa, zielona linia, biegnącą przez cały wyświetlacz.

Użytkownicy tego modelu mogą spotkać się też z trudnościami przy odbieraniu połączeń. W takiej sytuacji iPhone wydaje dźwięki, jednak na ekranie nie pojawia się informacja o dzwoniącym, ani żadna ikona umożliwiająca odebranie czy odrzucenie połączenia. Naprawa iPhone’a X konieczna jest również w przypadku, gdy w trybie głośnomówiącym dochodzi do zniekształcenia dźwięku, co spowodowane jest wadliwym górnym głośnikiem.

Naprawa iPhone’a

Wiele z wymienionych wyżej usterek, eliminowanych jest poprzez aktualizację systemu. Część z nich wymaga jednak podjęcia poważniejszych działań. W przypadku telefonów objętych okresem gwarancyjnym Apple proponuje naprawę lub wymianę urządzenia. Dotyczy to jednak sprzętu, w którym wady fabryczne pojawiły się w ciągu roku od zakupu, i który nie uległ mechanicznym wypadkom. Co zrobić w przypadku, kiedy nasz iPhone lub jego usterka nie spełnia tych wymogów?

Jak naprawić iPhone’a bez gwarancji?

Istnieje szereg firm, które zajmują się usuwaniem usterek w telefonach, których nie dotyczą już usługi Apple. Naprawa iPhone’a bez gwarancji powinna odbywać się tylko w renomowanych serwisach, które wykorzystują oryginalne części. Instalowanie tańszych zamienników to pozorna oszczędność, która jednak może doprowadzić do pogorszenia stanu urządzenia. Dla ekspertów zalanie, zbita szybka czy wszelkiego rodzaju wady fabryczne nie stanowią problemu, dlatego przed oddaniem naszego iPhone’a do serwisu, warto upewnić się, że zajmą się nim profesjonaliści.

Potrzebujesz pomocy specjalistów w naprawie swojego iPhone'a? Skontaktuj się z nami a my znajdziemy najlepsze rozwiązanie.

Powrót Następny wpis